Vill du göra en reklamation på saknat eller skadat gods?

Öppettider kundtjänst

Vardagar 08:00 - 16:30
Lunchstängt 11:00 - 12:30

Svarar ofta inom 30 minuter

Kontaktformulär

Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt med ordernummer, fakturanummer eller fraktnummer och andra nödvändiga uppgifter för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig.

Logga in om du redan har ett konto

Namn *
E-post *

Endast ärenden som gäller Fraktjakt
Uppmärksamma att vår kundtjänst endast kan svara på frågor om Fraktjakt och frakter som köpts via Fraktjakt. Har du ett Fraktjaktkonto önskar vi att ni först loggar in på det.

För allmänna fraktfrågor hänvisar vi till fraktbolagens egna kundtjänster.

Ärende *
Ordernummer
Fraktnr *
Saknat gods *
Vänligen observera
Det är ert ansvar att ni förmedlar all nödvändig information för att reklamationsärendet skall kunna påbörjas mot fraktbolaget. Saknas viktig information och vissa av frågorna ovanför är obesvarade, så finns risken att reklamationsärendet inte kan påbörjas i tid. Kontrollera därför extra noga att alla uppgifter finns med innan ni trycker på skicka.
Information
All reklamation görs till Fraktjakt AB. Då vårt ansvar för försändelsen upphör efter betalning och utskriven fraktetikett, gäller transportörens utredningsbeslut.

Saknad försändelse anses som förlorat efter ca 30 dagar från inlämningsdatum (vissa undantag finns om längre handläggningstid). Ingen utbetalning sker innan dess.

Bifoga gärna dokumentation i följande email, som styrker värdet ni vill få ersättning med, kopia på ursprungsfaktura, detaljhandelsfaktura eller kvitto). Enligt Skatteverkets regler för företag, ersätts aldrig moms vid reklamation.


Fraktjakt Copyright © 2007 – 2021 Fraktjakt AB.  All rights reserved.