Vill du göra en reklamation på saknat eller skadat gods?

Öppettider kundtjänst

Vardagar 08:00 - 16:30
Lunchstängt 11:00 - 12:30

Svarar ofta inom 30 minuter

Kontaktformulär

Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt med ordernummer, fakturanummer eller fraktnummer och andra nödvändiga uppgifter för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig.

Logga in om du redan har ett konto

Namn *
E-post *

Endast ärenden som gäller Fraktjakt
Uppmärksamma att vår kundtjänst endast kan svara på frågor om Fraktjakt och frakter som köpts via Fraktjakt. Har du ett Fraktjaktkonto önskar vi att ni först loggar in på det.

För allmänna fraktfrågor hänvisar vi till fraktbolagens egna kundtjänster.

Ärende *
Ordernummer
Fraktnr *
Skadans art *
Vänligen observera
Det är ert ansvar att ni förmedlar all nödvändig information för att reklamationsärendet skall kunna påbörjas mot fraktbolaget. Saknas viktig information och vissa av frågorna ovanför är obesvarade, så finns risken att reklamationsärendet inte kan påbörjas i tid. Kontrollera därför extra noga att alla uppgifter finns med innan ni trycker på skicka.
Information
All reklamation görs till Fraktjakt AB. Då vårt ansvar för försändelsen upphör efter betalning och utskriven fraktetikett, gäller transportörens utredningsbeslut.

Din reklamation kommer utredas och bedömas av transportören i enlighet med transportörens villkor, som du godkände när du köpte frakten från Fraktjakt AB. Transportörens utredningsbeslut blir slutgiltigt.

Om du köpt frakten på faktura ska du betala fakturan utan dröjsmål. När reklamationsärendet är godkänt och avslutat hos transportören regleras den betalda fakturan i efterhand. Ev avgifter för sen betalning av fakturan, inkasso, kronofogden eller dyl kommer inte att strykas, oavsett reklamationens utgång. En reklamation är inget skäl till att bestrida fakturan.

Tänk på att, behålla varor och allt emballage som försändelsen låg i tills reklamationsprocessen är klar: Synlig skada anmäls omgående (hos ombud el chaufför som lämnar ut) En notering på kvittensen måste finnas om skadan.

Dold skada anmäls inom 5 dagar från mottagandet till Fraktjakt.

Bifoga gärna dokumentation i kommande emailkorrespondens, som styrker värdet ni vill få ersättning med, kopia på ursprungsfaktura, detaljhandelsfaktura eller kvitto). Enligt Skatteverkets regler för företag, ersätts aldrig moms vid reklamation.


Fraktjakt Copyright © 2007 – 2021 Fraktjakt AB.  All rights reserved.