DB Schenker

Säljs till Företag  - Inrikes

Beskrivning

DB SCHENKERparcel, Inrikes standard, är en frakttjänst avsedd för frakter från företag till företag (B2B).

För upphämtning samma dag måste bokning göras före kl 12.00, (undantag kan förekomma för bokning före kl 12), annars sker upphämtning nästkommande vardag.
Hämtning sker även via Schenkers turlista för bokat postnummer, dvs alla orter trafikeras inte dagligen.
För gods som inte är klart vid bokad upphämtning och ombokning krävs, debiteras en extra upphämtningsavgift.
För egen inlämning gäller: Hämtning avbokas, annars debiteras en bom-körningsavgift. Godset lämnas in på Schenkers Terminal


Leverans av paket enligt turlista sker till angiven leveransadress innanför företagets dörr/port/angiven våningsplan, reception alternativt fungerande varumottagning. Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, kl 07.00-16.00. Annars gäller följande alternativ:
1. Paket kan hämtas på DB Schenkers terminal efter överenskommelse
2. Paketet körs ut mot extra ersättning efter avisering

Villkor

En kopia av Schenkers villkor kan hittas här: https://schenkerfrontend.qbank.se/detail/Priser%20&%20Villkor%20art%201011/304

Om ovanstående länk till Schenkers webbsida inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos Schenker eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på Schenkers hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.

Alla varor ska förpackas så att de klarar normal maskinsortering. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Bräckliga varor, vätskor och färg ska vara förpackade i emballage och även vara inbäddade i lämpligt absorberingsmaterial, godkänt av Pacforsk
och märkas med speciell etikett "Bräckligt gods". För Ej maskinsorterbart gods kan generera ett tillägg för Överskridet Produktvillkor.

Alla transporter utförs enligt Schenkers Transportvillkor och Nordiskt Speditörförbunds Allmänna Bestämmelser (NSAB 2015).
För inrikes paketsändningar påtar sig Schenker utvidgat ansvar vid skada eller förlust upp till styrkt varuvärde, dock begränsat till SEK 50 000 per leverans från en eller flera avsändare till en och
samma mottagare vid ett och samma tillfälle.

Reklamation:
Skada: Synlig skada ska anmälas omedelbart med en anteckning på kvittens. Dold skada ska anmälas inom 7 dagar efter mottagandet.
Saknat: Anmäls inom 60 dagar från inlämningsdatum. Om vi inte lyckas finna det saknade godset inom 30 dagar (utrikes 60 dagar) har du rätt att anse det som förlorat


Man får inte skicka paketen var för sig om de skall från samma ställe till samma destination.
Saknar tidsgaranti!
Tjänsten har ingen tidsgaranti, så försening är inte ett skäl till reklamation.

Man får inte skicka paketen var för sig om de skall från samma ställe till samma destination.

Kolligränser

Max kollivikt 30,00 kg
Max kollivolym 0,360 m3
Max kollilängd 200,00 cm

Leverans

Villkor Dörr till dörr-tranport ingår i tjänsten.
Levereras till Företag 

Uppskattad leveranstid

Expresstjänst Nej
Senast ankomsttid Klockan 16:00   (Under normala förhållande)
Kort Beskrivning 1-3 vardagar
Detaljer Leverans av paket sker enligt turlista till angiven leveransadress innanför företagets dörr/port/angivet våningsplan, reception alternativt fungerande varumottagning.
Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, kl 07.00–17.00.

Volymtaxeringsregler

Gräns för volymtaxering
Volymvikt: 280,00 kg/m3
 
 

Copyright © 2007 – 2019 Fraktjakt AB.  All rights reserved.