|
DHL Freight - DHL Service Point Retur
|
|
|
Produktnummer |
104 |
Säljs till |
Privatpersoner
- Inrikes
Företag
- Inrikes
|
Beskrivning
DHL SERVICE POINT RETUR är en tjänst för privatpersoner till företag. Oftast för returfrakt.
DHL hjälper dig att distribuera alla typer av paket över hela Sverige. Paketen lämnas in på en ServicePoint och levereras med bil till företaget.
SNABBT, SÄKERT OCH ENKELT
• Distribution av paket från privatpersoner till företag
• Rikstäckande nätverk med fler än 1 300 Service Points över hela Sverige
• Leverans till större delen av Sverige redan nästa dag
Mått och vikt
• Max 20 kg per kolli
• Maxlängd 150 cm, maxlängd + omkrets = 300 cm
• Minimått 15x11x3,5 cm per kolli och sändning
Endast enkollisändning. Sändning får ej innehålla farligt gods, såsom däck till motordrivna fordon
I tjänsten ingår INGEN HÄMTNING, paket ska lämnas in hos DHL-ombud
Leveranser sker via DHL:s turlista (alla orter trafikeras inte dagligen). Turlista hittar du på: http://dhlfreight.se/
Villkor
Gods måste kunna maskinsorteras. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Även bristfälligt emballage såsom, oemballerat gods, gods med utstickande delar, gods med lösa snören/band/plast. Farligt gods tas ej emot, ej heller temperaturkänsliga eller alkoholhaltiga drycker. FÖRETAGET får tillbaka sändningen enligt ordinarie tidtabell. Sändningen/Retursändningen körs ut (C2B). Transport sker från utlämningsställen upptagna i DHL Service Point locator (Se http://www.servicepoint.se) och till orter upptagna i DHL:s ortsförteckning. Kräver elektronisk överförd sändningsinformation. Varje enskilt kolli ska förses med korrekt och tydligt ifylld adressetikett. Adressetiketten kan fås på http://servicepoint.se.
Paket måste kunna maskinsorteras, extra avgifter kan tillkomma för rullar eller tuber, kollin med ojämn botten eller med hög tyngdpunkt. Gods som rör sig inuti paketet eller har utstickande eller lösa delar. Varor ska vara väl förpackade och helt inneslutna utan utstickande delar i ett styvt, tåligt och slätt ytteremballage som klarar normal godshantering, samlastning, automatsortering och lastsäkring.
Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant.
DHLs samt branschens villkor: • DHLs Produktspecifika Uppdragsvillkor - Inrikes • DHLs Allmänna Uppdragsvillkor • NSAB 2015
Om ovanstående länkar till DHLs sidor inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos DHL eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på DHLs hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.
Ombudet skriver ut fraktetiketten för Service Point Retur om man uppger sändningsnumret vid inlämnandet. Bra att veta i fall du saknar skrivare! Saknar tidsgaranti!Tjänsten har ingen tidsgaranti, så försening är inte ett skäl till reklamation.
Bränsletillägg
Bränsletillägg |
26,20 % (procent av priset) |
Kolligränser
Max kollivikt |
20,00 kg |
Max kollivolym |
0,300 m³ |
Max kollilängd |
150,00 cm |
Max omkrets + längd |
300,00 cm |
Minimum kollilängd |
15,00 cm |
Min kollibredd |
9,00 cm |
Min kollihöjd |
3,00 cm |
Leverans
Villkor |
Utkörning till mottagaren ingår i tjänsten.
|
Levereras till |
Företag
|
|
Uppskattad leveranstid
Expresstjänst |
Nej
|
Senast ankomsttid |
15:00 (Under normala förhållande) |
Kort beskrivning |
1-3 vardagar |
Detaljer |
Enligt ordinarie tidtabell, för mer information se DHLs Ledtider
Tiden bygger på regelbunden operativ kapacitet. Det utesluter helgdagar och planerade säsongsmässiga begränsningar. Beroende på var i landet hämtning/leverans ska ske, kan extra dagar förekomma. Vissa orter trafikeras inte dagligen.
|
Upphämtningsdagar |
vardagar |
Volymtaxeringsregler
Gräns för volymtaxering |
Volymvikt: 280,00 kg/m³ |
|
|