DHL Freight

Säljs till Privatpersoner  och  Företag  - Inrikes
Beskrivning DHL SERVICE POINT RETUR är en tjänst för privatpersoner till företag. Oftast för returfrakt.
DHL hjälper dig att distribuera alla typer av paket över hela Sverige. Paketen lämnas in på en ServicePoint och levereras med bil till företaget.

SNABBT, SÄKERT OCH ENKELT
• Distribution av paket från privatpersoner till företag
• Rikstäckande nätverk med fler än 1 300 Service Points över hela Sverige
• Leverans till större delen av Sverige redan nästa dag
• Avisering via sms eller e-post

Mått och vikt
• Max 20 kg per kolli
• Maxlängd 150 cm, maxlängd + omkrets = 300 cm
• Minimått 15x11x3,5 cm per kolli och sändning

Endast enkollisändning. Sändning får ej innehålla farligt gods, såsom däck till motordrivna fordon
I tjänsten ingår INGEN HÄMTNING, paket ska lämnas in hos DHL-ombud
Leveranser sker via DHL:s turlista (alla orter trafikeras inte dagligen). Turlista hittar du på: http://dhlfreight.se/
 
Villkor Gods måste kunna maskinsorteras. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Farligt gods tas ej emot, ej heller temperaturkänsliga eller alkoholhaltiga drycker.
FÖRETAGET får tillbaka sändningen enligt ordinarie tidtabell. Sändningen/Retursändningen körs ut (C2B).
Transport sker från utlämningsställen upptagna i DHL Service Point locator (Se http://www.servicepoint.se) och till orter upptagna i DHL:s ortsförteckning.
Kräver elektronisk överförd sändningsinformation. Varje enskilt kolli ska förses med korrekt och tydligt ifylld adressetikett. Adressetiketten kan fås på http://servicepoint.se.

Övriga detaljer står i DHLs specifika villkor för denna tjänst: https://www.logistics.dhl/content/dam/dhl/local/se/dhl-freight/documents/pdf/se-freight-product-specific-terms-and-conditions-domestic-sv-01052019.pdf.pdf,
DHLs allmänna villkor: https://www.logistics.dhl/content/dam/dhl/local/se/dhl-freight/documents/pdf/se-freight-general-terms-and-conditions-sv.pdf samt
NSAB 2015; https://www.logistics.dhl/content/dam/dhl/local/se/dhl-freight/documents/pdf/se-freight-general-conditions-of-nsab-2015-sv.pdf

Om ovanstående länkar till DHLs sidor inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos DHL eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på DHLs hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.

Ombudet skriver ut fraktetiketten för Service Point Retur om man uppger sändningsnumret vid inlämnandet. Bra att veta i fall du saknar skrivare!

Man får inte skicka paketen var för sig om de skall från samma ställe till samma destination.

Saknar tidsgaranti

Tjänsten har ingen tidsgaranti och försening är inte ett skäl till reklamation.
Man får inte skicka paketen var för sig om de skall från samma ställe till samma destination.
Bränsletillägg
I procent av priset
16,70 %

Kolligränser

Max kollivikt 20,00 kg
Max kollivolym 0,211 m3
Max kollilängd 150,00 cm
Max omkrets + längd 300,00 cm
Min kollilängd 15,00 cm
Min kollibredd 11,00 cm
Min kollihöjd 3,00 cm

Leverans

Villkor Leverans till mottagarens dörr ingår i tjänsten.
Levereras till Företag 

Uppskattad leveranstid

Expresstjänst Nej
Senast ankomsttid Klockan 15:00   (Under normala förhållande)
Kort Beskrivning 1-3 vardagar
Detaljer Enligt ordinarie tidtabell, för mer information se http://www.dhl.se
Upphämtningsdagar vardagar

Volymtaxeringsregler

Gräns för volymtaxering
Volymvikt: 280,00 kg/m3
 
 

Copyright © 2007 – 2019 Fraktjakt AB.  All rights reserved.