DHL PARCEL CONNECT - För leveranser inom Europa
DHL Parcel Connect för företagskunder erbjuder harmoniserad paketleverans över hela DHL Parcel Europe-nätverket. För att rikta sig till e-handelsvolymer erbjuder tjänsten snabba leveranstider, hög kvalitetsstandard, fullständig spårbarhet och ett brett utbud av tjänster för mottagare.
OBS! För er som skickar Parcel Connect till länder med hel eller delvis lockdown; säkerställ att ni väljer hemleverans (hemadressering) då ombud i olika utsträckning kan vara stängda.
Med DHL Parcel Connect kan du möta alla dina kunders krav när det kommer till leveranser:
• Direkt leverans till DHL Parcelshops (ombud) eller Paketautomater (när tillgänglig)
• Vikt upp till 31,5 kg
Tjänsten täcker hela Norden, större delen av norra Europa och inom en snar framtid ännu fler länder. Nätverket utvecklas kontinuerligt. Med Parcel Connect kan du skicka paket till följande länder:
• Österrike, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Ungern Irland, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Sloveni
Nedanstående villkor gäller för denna tjänst.
Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant.
DHLs samt branschens villkor:
• DHLs Produktspecifika Uppdragsvillkor för DHL PAKET EXPORT och DHL PARCEL CONNECT
• DHLs Särskilda villkor Konsoliderad Lösning av DHL PAKET EXPORT och DHL PARCEL CONNECT
• DHLs Allmänna Uppdragsvillkor
• NSAB 2015
Om ovanstående länk inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos DHL eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på DHLs hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.
Paket måste kunna maskinsorteras, extra avgifter kan tillkomma för rullar eller tuber, kollin med ojämn botten eller med hög tyngdpunkt. Gods som rör sig inuti paketet eller har utstickande eller lösa delar. Varor ska vara väl förpackade och helt inneslutna utan utstickande delar i ett styvt, tåligt och slätt ytteremballage som klarar normal godshantering, samlastning, automatsortering och lastsäkring.
Saknar tidsgaranti!
Tjänsten har ingen tidsgaranti, så försening är inte ett skäl till reklamation.
Ingen flerkollifrakt
Gods får inte skickas var för sig om de skall till samma destination.