Reklamera skadat gods

All reklamation görs till Fraktjakt AB. Då vårt ansvar för försändelsen upphör efter betalning och utskriven fraktetikett, gäller transportörens utredningsbeslut.

Tänk på att, behålla varor och allt emballage som försändelsen låg i tills reklamationsprocessen är klar: Synlig skada anmäls omgående (hos ombud el chaufför som lämnar ut) En notering på kvittensen måste finnas om skadan.

Dold skada anmäls inom 7 dagar från mottagandet.

Bifoga gärna dokumentation som styrker värdet ni vill få ersättning med, kopia på ursprungsfaktura, detaljhandelsfaktura eller kvitto). Enligt Skatteverkets regler för företag, ersätts aldrig moms vid reklamation.

Anmälare
Namn
Telefon
E-post
Fraktjakts Sändningsnummer
Leveransdatum
Aktuell plats
Dold/Synlig skada
Beskrivning

Värde
Kontouppgifter för ev insättning
Frågor och kommentarer

Fotografier: (Glöm inte bifoga eventuella fotografier på ert emballage och/eller gods till emailet som skapas av detta formulär)

Händer inget när du trycker på skicka?
Då har du inte angivit en standardapp för email i Windows. Gå till inställningarna för standardappar genom att skriva 'standardapp' när du klickat på Windowssymbolen längst ned till vänster på skärmen. Där väljer du sedan det emailprogram du helst vill använda för att skicka email.

Tveka inte på att Kontakta oss om du har några frågor, så hjälper vi dig

Copyright © 2007 – 2018 Fraktjakt AB.  All rights reserved.