Reklamera skadat gods

All reklamation görs till Fraktjakt AB. Då vårt ansvar för försändelsen upphör efter betalning och utskriven fraktetikett, gäller transportörens utredningsbeslut.

Din reklamation kommer utredas och bedömas av transportören i enlighet med transportörens villkor, som du godkände när du köpte frakten från Fraktjakt AB. Transportörens utredningsbeslut blir slutgiltigt.

Om du köpt frakten på faktura ska du betala fakturan utan dröjsmål. När reklamationsärendet är godkänt och avslutat hos transportören regleras den betalda fakturan i efterhand. Ev avgifter för sen betalning av fakturan, inkasso, kronofogden eller dyl kommer inte att strykas, oavsett reklamationens utgång. En reklamation är inget skäl till att bestrida fakturan.

Tänk på att, behålla varor och allt emballage som försändelsen låg i tills reklamationsprocessen är klar: Synlig skada anmäls omgående (hos ombud el chaufför som lämnar ut) En notering på kvittensen måste finnas om skadan.

Dold skada anmäls inom 5 dagar från mottagandet till Fraktjakt.

Bifoga gärna dokumentation i kommande emailkorrespondens, som styrker värdet ni vill få ersättning med, kopia på ursprungsfaktura, detaljhandelsfaktura eller kvitto). Enligt Skatteverkets regler för företag, ersätts aldrig moms vid reklamation.

  • Synlig skada är då skadan är synlig på emballaget vid leverans. Anmäls genast vid godsets mottagande, antecknas i transportdokument. Anteckningen ska bestyrkas av fraktbolaget:s representant.
  • Dold skada är då inga synliga skador syns på emballaget vid leverans. Skadan upptäcks vid avemballeringen. Anmäls inom 5 dagar från mottagandet till Fraktjakt.
  • Anmälare
    Namn
    Telefon
    E-post
    Fraktjakts fraktnummer
    Leveransdatum
    Aktuell plats
    Dold/Synlig skada
    Beskrivning

    Värde
    Kontouppgifter för ev insättning
    Frågor och kommentarer

    Fotografier: (Glöm inte bifoga eventuella fotografier på ert emballage och/eller gods till emailet som skapas av detta formulär)

    Händer inget när du trycker på skicka?
    Då har du inte angivit en standardapp för email i Windows. Gå till inställningarna för standardappar genom att skriva 'standardapp' när du klickat på Windowssymbolen längst ned till vänster på skärmen. Där väljer du sedan det emailprogram du helst vill använda för att skicka email.

    Tveka inte på att Kontakta oss om du har några frågor, så hjälper vi dig

    Din integritet är viktig för oss
    Vi använder cookies för att göra din upplevelse så bra som möjligt. Vi analyserar även ditt besök för att förstå våra kunders behov, samt rikta relevant information och marknadsföring till dig.

    Genom att klicka på "Bekräfta cookies" accepterar du de cookies som används på Fraktjakt. Vill du endast tillåta vissa typer av cookies kan du ändra dina cookieinställningar.

    Läs mer om Fraktjakts integritetspolicy.

    Information och inställningar